Friday, 17 October 2014

Nasi Arab Homemade

بِسْـــــــــمِ اَللّهِ الرّحْمن الرّحيم 

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

dah makan ke?ina baru je sudah menjamu selera dengan nasi mandy ayam saudi..haa sangat special menu hari ini tau..sekali sekala pekena nasi arab sedap juga..jangan tak percaya ye..haha..

nak resepi?

nak resepi ke?alahai malu plak nak bagi..ina pun beli set rempah nasi arab homemade je..dalam set ni dah siap ada rempah serbuk, rempah tumis dengan beras basmathi..beras yang super panjang tau..


nasi ayam mandy homemade
set nasi mandy ayam saudi

haa inilah resepinya..hehe..ina bagi 5 bintang..memang sedap..rasa sama macam makan kat kedai-kedai nasi arab..biasanya kat kedai sepinggan rm15 hingga rm18 kan..ni rm15 sekotak..boleh makan untuk 4 hingga 5 orang..

nasi mandy ayam saudi
nasi mandy ayam saudi

memang berbaloi-baloi masak kat rumah..puas hati..cara-cara panggang ayam, masak nasi, sos harrah dengan salad arab pun ada disediakan kat belakang kotak..tersangatlah mudah dan cepat..yang penting sedap tau..

bagi ina rasa ayam tu memang dah sedap..di tambah plak makan dengan sos harrah yang pedas-pedas masam..salad arab pun terbaik..gabungan nasi, ayam, sos harrah dengan salad arab..memang terbaik..tiptop gitu..

nak cuba buat kat rumah?

siapa yang nak cuba bolehla cari set nasi arab homemade macam dalam gambar ina upload kat atas..yang ni ina dah cuba..yang lain belum cuba dan rasa lagi..pasni nak cuba nasi mandy kambing yaman plak..

with love,
ibu riana
0175262669
zarina.naim@yahoo.com