Sunday, 12 October 2014

Masalah Ruam Bayi Baru Lahir

Assalamualaikum..kebiasaannya bayi baru lahir terdedah kepada masalah ruam,,sebagai seorang ibu mesti rungsing pikirkan macam mana nak mengatasi masalah ruam bayi baru lahir ni..ruam terjadi di muka, bawah leher, punggung dan pelipat peha..biasanya terjadi masalah ruam lampin, ruam susu, ruam panas, eczema atau allergic..

ruam lampin
macam-macam petua ada untuk mengubati masalah ruam bayi baru lahir..antaranya yang selalu kita dengar orang bagi petua letak bedak..dari segi perubatan..penggunaan bedak tidak digalakkan..pakar dermatology menyatakan penggunaan bedak tidak menghasilkan kesan yang memberangsangkan..penggunaan losyen atau krim adalah lebih baik untuk merawat masalah ruam bayi baru lahir..

mengikut pengalaman ina sendiri..bila adriana ada ruam di punggung akibat pemakaian lampin yang terlalu lama..ina tukar jadual penukaran lampin dengan lebih kerap..faktor pemilihan lampin juga memainkan peranan penting..ada lampin pakai buang yang tidak menyerap haba dan diperbuat daripada bahan jenis plastik yang licin..kes nak murah punya pasal dah bayi terkena ruam lampin..

untuk mengelakkan ruam susu di muka dan leher..apabila selesai menyusu cepat-cepat lap jika ada lelehan susu di pipi dan leher bayi..bawah leher ni memang kena selalu tengok..mesti ada walaupun dah lapik kain tuala semasa menyusu..hehe

ina kurangkan penggunaan bedak talkum..ina sapu krim gamat..ini cerita 3 tahun yang lepas..sekarang ibu-ibu tak perlu bimbang dah..Shaklee ada produk krim ajaib yang boleh merawat masalah ruam bayi baru lahir ni..nak tahu tak krim apa..tada inilah dia krim pelbagai guna Herbal Blend...

Herbal Blend

krim ini bukan sahaja sesuai untuk merawat masalah ruam bayi baru lahir..ibu-ibu pun boleh guna tau..apa yang ada pada krim serbaguna ni..

- merawat masalah ruam
- melembutkan kulit yang kasar dan pecah di tumit,lutut dan siku
- dingin, bermenthol dan tidak berminyak
- ekstrak herba semulajadi
- atasi gigitan nyamuk atau serangga
- menghilangkan parut chicken pox
- losyen kegunaan harian
- merawat gatal-gatal (allergic)
- tanpa steroid
- melegakan radang eczema

bertukarlah kepada krim pelbagai guna yang lebih selamat, bersih dan tanpa bahan kimia..sesuai untuk seisi keluarga..setiap rumah perlu ada herbal blend..

dapatkan konsultasi secara percuma,
0175262669
zarina.naim@yahoo.com