Thursday, 9 October 2014

Cara Atasi Sembelit Secara Semulajadi

Assalamualaikum..berbicara tentang sembelit..siapa yang tak pernah alami tu baguslah..ina mengalami sembelit semasa dalam pantang..macam-macam cara ina cuba..tetapi tak berkesan pun..masa tu tak kenal lagi dengan Shaklee..nak ambil jenis herba risau anak kuning..kenapa kita nak kena tahu cara atasi sembelit secara semulajadi ni..penting tak semua ni..bagi ina sangat-sangat penting..sebab apa..akibat daripada sembelit inilah akan mengakibatkan berlaku buasir..kalau dah buasir kan susah..nak mengubati buasir..tak pernah alami..tetapi bila cari maklumat tentang buasir..hurm tak sanggup nak tengok..

jenis-jenis buasir

macam mana cara atasi sembelit secara semulajadi..main jampi-jampi ker dah boleh baik kan..eh tak..ada 6 cara atasi sembelit secara semulajadi..

air yang cukup

(1)minum 2-4 gelas 8oz tambahan air suam
- air merupakan cecair terbaik untuk mencuci dan membuang bahan toksin daripada badan kita..kurangkan minum minuman yang mengandungi gula yang berlebihan kerana minuman yang manis akan mengakibatkan sembelit menjadi semakin teruk..

makanan tinggi serat

(2)makan buah-buahan, sayur-sayuran dan lain-lain makanan yang mempunyai serat yang tinggi
- serat tidak boleh dihadamkan olen enzim di dalam tubuh badan, jadi ia tidak diserap ke dalam aliran darah..serat ni akan kekal di dalam kolon untuk menyerap air dan melembutkan najis..

elakkan kafein

(3)elakkan minuman berkafein
- minuman berkafein menyerap lembapan najis menyebabkan berlakunya sembelit..

hanya 20 minit sehari

(4)bersenam
- senaman yang konsisten selama 20 minit setiap hari membantu pergerakan usus yang sihat..elakkan duduk pada masa yang terlalu lama..

right position

(5)duduk mencangkung secara semulajadi
- memudahkan perkumuhan dengan posisi mencangkung yang betul..

set sembelit shaklee
(6)ostematrik dan herblax
ostematrix 120biji
- kandungan utama ostematrix adalah kalsium, magnesium, vitamin d, manganese, copper dan zinc..magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan membantu berlakunya gerakan dalam usus yang membantu menghadamkan makanan juga membolehkan usus berfungsi dengan baik..
herblax 120 biji
- herblax melawaskan pembuangan..membersihkan usus daripada lemak-lemak tepu yang sudah lama bersarang di dalam usus..juga berfungsi mempercepatkan proses perkumuhan..

dapatkan konsultasi secara percuma:

ibu riana
0175262669
zarina.naim@yahoo.com