Tuesday, 20 May 2014

Petua Mudah Bersalin

Assalamualaikum..sebelum tidur meh nak share petua mudah bersalin..bagi ibu-ibu yang kandungan dah 8 bulan ke atas tu bolehla amalkan minum air kelapa..jangan minum air kelapa tambah gula dengan air batu plak yer..minum air kelapa suam atau biasa..

air kelapa
kata orang tua-tua minum air kepala ni kita mudah bersalin..pastu kulit bayi putih dan bersih macam isi kelapa tu..cubalah..ada jugak yang amalkan minyak kelapa..tapi minyak ni yang kita buat sendiri lah..tak reti suruh mak buat..hehe..takde mak suh mak mertua..haha

sedapnya isi kelapa muda

selamat mencuba yer petua mudah bersalin ni..selamat menempuh saat bersalin..jangan lupa barang-barang keperluan letak dalam kereta awal-awal..hehe..masa nak bersalin tu jangan lupa amalkan ayat ni..insyaAllah kita berdoa pada Allah supaya dimudahkan dari awal hingga bayi selamat dilahirkan..