Saturday, 17 May 2014

Penjual Vitamin Pegang Mesin Jahit

Assalamualaikum..penatnya badan hari ni seharian belajar menjahit baju melayu..haha..tukar kerjaya jap..malam ni kena telan ostematrix la jawabnya..esok nak sambung episod kedua plak menjahit..dari penjual vitamin kita pegang mesin jahit..seingat ina last pegang mesin jahit masa tingkatan 3..itupun untuk projek kemahiran hidup..masa tu buat penutup rak serbaguna..ina memang jahit sendiri dari awal sampai siap..memang suka menjahit..tapi bila dah lama tak pegang mesin jahit terkial-kial jadinya..


sampai terpelanting benang..siap latah-latah gitu..memang meriah la kelas hari ni..mana taknya dulu masa umur 15 tahun mesin jahit yang lama lagi..sekarang mesin jahit elektrik..tekan je berdesup pergi..salah tekan boleh makan jari tau..memang ketar jugak awal-awal nak jahit..


bab mengukur dengan buat pola ok sikit..lancar..kalau cikgu bagi markah memang lulus la bab mengukur ni..settle gunting kain..pegang mesin jahit tepi..hancur..kalau tak kain yang hancur..mesin jahit tepi tu yang hancur ina kerjakan..haha..seronok kelas hari ini..ina belajar benda baru..memang ina tak pernah belajar pun sebelum ni macam mana nak buat baju melayu..so bagi ina memang ilmu baru yang menarik..



hari ni baru hari pertama..ada lagi 3 hari..4 hari ina bayar yuran RM35 je..murah kan..ina search kelas jahitan baju melayu..wah RM240 tau kat tempat lain..mana nak dapat yuran murah macam ni..hanya di Kolej Komuniti..hehe..promote sikit untuk kesejahteraan dan kesenangan kita bersama..

dalam 4 hari ni memang complete la baju melayu..at least abis kelas nanti siaplah 1 pasang baju melayu..siapa-siapa yang teringin nak belajar menjahit atau apa-apa saje..bolehlah berdaftar dengan Kolej Komuniti berdekatan dengan anda..macam-macam ada..belajar memasak..menjahit..komputer..ina join pun atas dasar minat..mana tahu leh ambik tempahan plak pasni..haha..eh takdelah..dapat jahit baju untuk kami anak beranak pun dah syukur sangat..yerlah upah menjahit sekarang kan dah naik..so ina try la uji bakat yang terpandam ni..boleh la dari tak ada..bertukar jap..dari penjual vitamin pegang mesin jahit..menarik..tertarik kan..