Sunday, 18 May 2014

Bakat Terpendam Saya

Assalamualaikum..episod kedua kelas jahitan hari ni..hari ni memang mencabar la sikit..sebab nak kena buat kolar baju melayu..cikgu kata kalau baju yang remeh temeh nak buat kolar baju..bila dah cantum-cantum kain yang dipotong semalam..hasilnya bolehlah..kira ada jugaklah bakat terpendam yang masih boleh digilap..hehe..saya suka..meh teropong hasil kerja tanganku yang keras ini..eh ni sape yang teropong sape ni..baru nak teropong..riana dah teropong balik..

poket belum siap..lengan tu  belum cantum lagi,,hehe

sungguh tak ku sangka boleh hasilkan baju ni..memang tak tercapai dek akal..dalam masa dua hari boleh belajar buat semua ni..kena praktikkan lagi..agak-agak big boss lulus tak kalau nak beli mesin jahit..haha..bagi ina belajar menjahit ni macam kita belajar bawak kereta..bila dah pegang stereng mesti rasa teruja kan...apa orang panggil gila stereng ke apa..macam tu la jugak kalau dah pegang mesin jahit ni..t
api tak pernah plak dengar orang kata gila mesin jahit..haha.. ada yang nak bagi pinjam tak..nak sambung siapkan jahit lengan dengan poket..haha..kalaulah ada tempat sewa mesin jahit ikut jam macam cyber cafe tu..sejam dua ringgit..haha..lawaknyer la..gila ke ina ni..merapu sakan..thank you sudi baca ina merapu mereben..(^-^)