Thursday, 11 September 2014

Kerja Di Pejabat VS Kerja Di Rumah

Assalamualaikum..hari ni tertarik nak kongsi pasal satu kisah..kenapa yer orang suka pandang rendah pada orang yang bekerja di rumah..yerla kami yang bekerja dari rumah ni tiada uniform yang hebat-hebat seperti orang yang bekerja kat pejabat kan..uniform kami di rumah hanyalah kain batik atau seluar kembang dengan tshirt sahaja..hehe..

bagi ina bekerja dari rumah la paling bahagia sekali..tak perlu nak pikir nak pakai baju-baju uniform semua..tak terikat dengan peraturan di tempat kerja..dan yang paling bahagia anak-anak membesar depan mata..kerja di pejabat anak-anak dah tentu duk rumah pengasuh kan..kita balik kerja penat-penat anak-anak baru nak manja..nak settle masak dengan kemas rumah lagi..kalau apa yang ina tulis ni tak betul maaf yer..ina tak tahu..yerla ina surirumah sepenuh masa sahaja..

tak faham kenapa orang nak banding-banding orang yang kerja di pejabat dengan orang yang kerja di rumah..bagi ina sama sahaja..setiap orang ada kelebihan masing-masing..mungkin bagi sesetengah orang definisi kerja tu kena keluar bekerja..so jiran-jiran akan nampak oh dia kerja..bagi sesetengah orang akan kata orang yang duk umah tu hanyalah goyang kaki semata-mata walaupun kebenaran berada di depan mata..ish tak faham sungguh..lumrah kan kita tak boleh nak puaskan hati semua orang..

setiap orang ada pilihan masing-masing..janji kita bahagia dengan pilihan yang kita buat..tak kacau hidup orang lain..betul tak?siapa-siapa yang teringin nak bekerja dari rumah macam ina meh kita borak-borak..jangan malu-malu..mana tahu permulaan borak-borak kita menjadi permulaan untuk anda jana pendapatan hanya dari rumah..

017-5262669
zarina.naim@yahoo.com