Wednesday, 23 April 2014

kenapa kurang kalsium?


Assalamualaikum..bercakap pasal kalsium..kenapa kurang kalsium..umur baru 40 an dah jalan bongkok..lutut longgar..nak solat kena duduk..aduhai..



bila selidik..rupa-rupanya kurang kalsium..susu memang tak minum..sayuran pun tak suka makan..yang suka Kari ikan..Kari daging..minum air kopi..pagi-pagi kalau tak minum kopi tak boleh duduk..dah tu kat mana nak datangnya kalsium..lemak ada lah..jangan salahkan ibu yang mengandung ye.



ibu mengandung disarankan minum susu..sebab apa?sebab ibu nak salurkan kalsium buat bayi dalam kandungan..untuk pertumbuhan tulang bayi..barulah lahir esok kuat tulang bayi tu..kesan paling ketara kalau ibu mengandung tak cukup kalsium di hujung-hujung kehamilan..masa ni bayi membesar bagai johan..memang ibu kena bekalkan kalsium yang cukup untuk ibu dan bayi..kalau ibu tak minum susu dan gagal menggantikan kalsium yang diambil oleh bayi untuk tumbesaran..maka bersedialah wahai ibu-ibu untuk hilang gigi di usia muda..



apa kata bertukar kepada pil kalsium Shaklee (Ostematrix)..sebotol ada 120biji untuk sebulan..tak payah nak bancuh-bancuh..senang dibawa kemana-mana sebab dia datang pakej dengan botol yang cantik..buh je dalam handbag atau selit kat dalam gulungan kain pelikat..tak gitu?hehe..sebotol RM61..bulan ni special sikit..kalau beli 6 botol dapat free sebotol..wah banyak dah penjimatan tu..nak beli kan..haa apa tunggu lagi..takkan nak tunggu gigi tu gugur dulu..lawa ker?

boleh dapatkan dari ina..pengedar Shaklee Tapah..

0175262669