Thursday, 3 July 2014

Jom Tadarus Al-Quran

Assalamualaikum..jom kawan-kawan pagi-pagi Ramadhan ni kita mulakan hari kita dengan aktiviti yang berkat..riana pagi ni bangun awal dah..tapi duk layan upin ipin la plak..ajak mandi taknak..itulah masalahnye dengan budak kecik ni..payah mandi..

jap lagi kena paksa la jawabnya..8:30 pagi dah start tadarus..seronok bertadarus..sambil tadarus sambil betulkan bacaan kita..kat mana nak panjang..mana nak dengung..mana nak berhenti..

Lagi-lagi bertadarus di bulan Ramadhan..pahala berlipat kali ganda..rugi kan kalau kita tak buat..Allah nak bagi pahala berganda tapi kita buak tak tahu je..

teringat satu video..ustaz tu kata orang lain di bulan puasa berlumba-lumba ke rumah Allah..solat lima waktu berjemaah..pecut lah selagi boleh..tak ada saman ekor..ada yang pecut 140km/j..ada yg pecut 160km/j..ada yang terbalik meter pun ada..tapi kita duk bawak kereta 60km/j...dek dek dek mati tengah jalan..

oh sangat terkesan tengok video tu..kaya di dunia tapi miskin di akhirat..jom sama-sama kita tambah pahala dan perbaiki kelemahan diri...Wallahua'lam....